zondag 29 september 2013

Steeds meer ritme


Lacrosse huisfeestje

Snorkelen op Egmont Key

Egmont Key

Schilpadden op Egmont Key
De hele snorkel- en duikgroep

Uitzicht vanaf de ferry

Dolfijnen, ze zwommen met de ferry mee




Eerste wedstrijd tegen universiteit van Miami

Hele hockeyteam

Fietstochtje naar Bayshore
Met Morgan


Thee bij Oxford Exchange met Emily
Lieve allemaal,



De tijd vliegt hier voorbij. Ik krijg steeds meer ritme. Ik heb mijn eerste toetsen alweer gehad. Gelukkig heb ik die goed gemaakt en tot nu toe allemaal een A gehaald. 
Ik heb 2 weken geleden mijn eerste lacrosse house party meegemaakt. Het stereotype beeld dat je bij Amerikaanse studentenfeestjes hebt met rode cupbekers wordt niet verbroken. Iedereen was dronken en door het hele huis lag een bier op de vloer. Er was zelfs een zwembadje met bier in de keuken gezet. 

Vorig weekend ben ik met de duik- en snorkelgroep  van de universiteit gaan snorkelen. We zijn naar Egmont Key geweest, een onbewoond eiland. Om daar te komen, moesten we een ferry nemen. Aangekomen op Egmont Key hebben we onder water niet zo veel mooie dingen gezien. Op de plekken waar het mooi scheen om te snorkelen, waren heel veel kwallen. Op zich vond ik het niet zo heel erg, want we hebben hele dag lekker op het strand gelegen. Op de terugweg op de ferry hebben we ontzettend veel dolfijnen gezien en zelfs een reuze zeeschildpad! Ik had er helemaal niet bij stilgestaan dat er hier zoveel dolfijnen waren, mooi moment dus!

Ook heb ik vorig weekend mijn eerste hockeywedstrijd gespeeld tegen de universiteit van Miami. We hebben 8-1 gewonnen. We speelden midden op de dag en het was 34 graden, heel erg warm dus. We zitten met 35 meisjes in het team, dus we moesten veel doorwisselen tijdens de wedstrijd. We hebben in plaats van een coach 4 captains. Dat zijn meisjes die al in het vierde of derde jaar van hun studie zitten. Zij zijn heel erg enthousiast en organizeren veel leuke dingen! Gister avond hebben ze bijvoorbeeld geregeld dat we met heel het team ergens gingen eten en daarna zijn we uitgeweest.

Amerikaanse meisjes kunnen heel aardig zijn, net als de meeste Europese meisjes.  Maar het enige jammere vind ik dat ze heel vaak zeggen, ja we moeten echt iets doen samen vanavond, 'that would be amazing' en dat je achteraf er niks meer van hoort.

Afgelopen week heeft het veel geregend, maar nu schijnt gelukkig weer de zon. Gisteren ben ik met een meisje naar bayshore gefietst. Bayshore is een baai in tampa.

Over drie weken komen mijn ouders en zusje alweer op bezoek. Ik kijk er heel erg naar uit!!




Liefs uit het zonnige Florida, Juliette



 






1 opmerking:

  1. Lieve Juliette,

    Het is de tweede poging die ik onderneem om een berichtje te sturen naar jou!
    Hopelijk lukt het deze keer....

    Allereerst een gelukkige verjaardag (wel iets te laat), maar op jouw verjaardag zelf bevond ik mij in Frankrijk en we hebben daar nog geen internet). Ik volg met grote belangstelling jouw belevenissen ginder en mij lijkt het meer dan de moeite waard. Tof dat je dit kan meemaken!! Dikke proficiat met jouw resultaten van de afgelegde proeven. Ik ben heel fier op jou (altijd al geweest trouwens).

    Veel liefs en tot gauw,

    tante Gerda

    BeantwoordenVerwijderen