zondag 8 september 2013

Derde week

Uitzicht vanuit mijn kamer

Uitzicht 's nachts
Eerste training

Lucht tijdens de training

Mijn kamertje


Vogel bij McKay
Indeling van het brein op een ballon

Tijdschrift lezen bij de rivier
Eerste keer naar een club met Tabytha

Lieve allemaal,

Het is alweer een week geleden dat ik mijn eerste berichtje op mijn blog heb geschreven. Ik heb mijn major ondertussen veranderd van Biology naar Pre-Medicine. 


Otto en ik zijn deze week naar Nacional Plaza, een grote shoppingmall, geweest met de bus. Hier heb je alle winkels die je als meisje leuk vindt! Vanaf de bushalte liepen we langs een meertje naar Nacional Plaza. Het leek me leuk om even naar het water toe te lopen, totdat ik een bordje zag met 'Pas op alligators'. Er lopen hier toch wel andere dieren rond dan in Nederland.
Maandag was het Labour Day, daarom was iedereen vrij. Die dag heb ik huiswerk gemaakt aan het zwembad met wat meisjes. Het is echt fijn dat het hier elke dag zo'n mooi weer is en dat de universiteit een zwembad heeft.

Dinsdag heb ik mijn eerste hockeytraining gehad. Het was erg leuk! Het hockeyveld is hier gemaakt van voetbalkunstgras. Het team is drie jaar geleden opgericht door een student. Vier captains regelen alles, van trainingen geven tot toernooien organiseren. De captains zitten in hun derde of vierde jaar van hun studie. Ik vind het leuk dat ik op deze manier ook meisjes leer kennen die geen Freshmen(eerstejaars) zijn. Hockey is geen populaire sport in Florida, bijna geen enkele jongen zit hier op hockey. Daarom spelen de jongens en meisjes gemengd hier. Er zitten 34 mensen in het team, waarvan er één een jongen is. De viertien besten mogen de uitwedstrijden spelen. Er is een toernooi in Miami, dus het zou wel heel bijzonder zijn als ik mee zou kunnen.  Het valt me op dat de trainingen hier zwaarder zijn qua conditie, maar dat het spelniveau niet per sé beter is.  Ik heb op dinsdag en donderdag training op het veld en de trainingen duren twee uur. Op maandagochtend van zeven tot acht heb ik met het team een work-out in de fitness. Dan moeten we onder andere gewichtheffen (nog nooit gedaan in Nederland voor hockey!).

Ik ontmoet hier verschillende mensen uit verschillende milieus. Woensdag heb ik een jongen ontmoet die in New Jersey is opgegroeid in een criminele buurt. Zijn moeder was te arm om dingen te betalen en daarom heeft hij drugs gedeald.. Zijn beste vriend zit in de gevangenis door drugsdealen. Niet echt mensen waarmee ik graag bevriend zou willen worden, maar door zijn verhaal kijk ik wel anders naar hem.  Hij heeft de twin towers op 9/11 naar beneden zien vallen vanuit zijn kamer. Zo'n jongen heeft veel meegemaakt en ik vind het knap dat hij toch naar de universiteit gaat en iets van zijn leven probeert te maken.

Vrijdag ben ik voor het eerst naar een club geweest met mijn roommate. Amerikaanse meisjes dragen extreem korte jurkjes/rokjes en veel meisjes hebben blote buiken. Ik ben lichtelijk gechoqueerd hoe meisjes en jongens hier met elkaar dansen. Als een jongen hier vraagt of je met hem wilt dansen, gaat het meisje met haar kont tegen de jongen aan staan en gaan ze seksbewegingen maken. Gelukkig had Tabytha me hier voor gewaarschuwd en heb ik niet vrolijk ja gezegd toen iemand het me vroeg.  Amerikanen mogen pas drinken als ze 21 zijn, daarom wordt er veel stiekem gedronken. Ze weten niet echt hoe ze ermee moeten omgaan en ze zijn dan ook erg dronken in de clubs.

Psychologie vind ik tot nu toe één van mijn interessantste lessen. De lerares is heel enthousiast. Vrijdag moesten we op een ballon het brein tekenen. Ik vind het leuk als een lerares de moeite doet om de lessen leuker te maken.

Als jullie post naar mij willen sturen, dit is mijn adres:
Juliette Nierich
401 West Kennedy Boulevard
Box # 02842
Tampa, Florida 33606

Liefs, 


Juliette Nierich

Geen opmerkingen:

Een reactie posten