maandag 4 november 2013

Halloween

Hockeywedstrijd in FSU


Prachtige lucht tijdens training

Zusje mee naar hockeytraining
Zonsopgang in Sint Petersburg

Met mama

Photoshoot
Photoshoot

Halloween

Halloween


Meisjes uit mijn dorm
Lieve allemaal,

Het is alweer een poosje geleden dat ik op mijn blog heb geschreven. Hier komt een verslagje over wat ik heb meegemaakt de laatste tijd en over de dingen die me zijn opgevallen.

Hockeyen gaat goed. We hebben nu één thuiswedstrijd gehad en twee uitwedstrijden en we staan op nummer 1 in Florida . Over twee weken hebben we de volgende wedstrijd in Miami. 18 Meisjes mogen meegaan, dus ik hoop dat ik mee mag. Op maandag ochtend hebben we met heel het team gerend op Bayshore en de zon zien opkomen. Het is een leuk gevoel om in een groep te rennen. Het verbaast me hoeveel mensen 's ochtends rond 7 uur al aan het sporten zijn, niet alleen op de campus maar ook veel volwassenen.  De knie van een meisje uit mijn team ging tijdens de training uit de kom en haar knie was heel dik geworden. Ze moest naar het ziekenhuis en na drie uur te wachten op de dokter, bleek dat de dokter haar niet kon helpen omdat haar zorgverzekering alleen in haar eigen staat werkte. Het Nederlandse zorgsysteem is wel echt beter dan. Gelukkig gingen ze er op de campus wel goed mee om en werd ze door de security in een golfkarretje naar haar lessen gebracht. 
Met het hockeyteam hebben we als fundraising auto's wassen gedaan. Eerst stopte geen enkele auto, maar nadat we onze t-shirts uitdeden en in bikini's rondliepen, stopten de auto's opeens wel(typisch). Uiteindelijk hebben we nog 190 dollar verdiend! Ook zijn we met het team naar een voetbal wedstrijd geweest op de campus. Voordat de wedstrijd begon moest iedereen het Amerikaanse volkslied zingen met zijn/haar gezicht gericht naar de Amerikaanse vlag.

Wat ik heel leuk vind in Florida, is dat de mensen zo vriendelijk zijn. Iedereen houdt de deur voor elkaar open en mensen maken ook veel complimenten naar elkaar (ook als je ze niet kent) Als dat in Nederland gebeurt, denk je toch snel wat wil hij/ zij van me.

Ondertussen is de moeder van Otto langs geweest en zijn mijn ouders en zusje langs geweest. Ik ben heel blij om mijn gezin weer gezien te hebben! We zijn eerst een paar dagen naar Miami beach geweest en daarna zijn we naar Tampa gegaan. Het was de eerste keer dat ze de campus zagen en het was leuk om alles te laten zien nadat ze er al zoveel over gehoord hadden van mij. Het was wel moeilijk om na een week weer afscheid te nemen en de eerste dagen erna had ik meer last van heimwee. Gelukkig gaat het nu weer beter. Vorige week ben ik gevraagd om model te zijn voor een jongen, zijn major is photography. Eerst was ik wantrouwig en dacht ik dat het een grap was om mijn nummer te krijgen, maar uiteindelijk bleek hij echt serieus en het was erg leuk om een keer zoiets te doen. Afgelopen weekend heb ik Halloween gevierd. Voor Amerikanen is Halloween een big happening en reden voor feest.  Voor de meeste meisjes is het ook een reden om zich zo sletterig mogelijk te kleden. 

Ik ben ook een weekend met een meisje meegeweest naar Sint Petersburg. Haar familie heeft daar een huis en haar opa en oma wonen een paar straten verder. Sint Petersburg is een artistieke stad en ik vind dat het een gezelligere stad dan Tampa. Tampa heeft niet echt een centrum, zoals Europese steden, maar is meer een business stad. Het was een heel leuk weekend en haar opa en oma waren erg aardig. Het was ook erg lekker om een keer vers gemaakt eten te eten. Waarschijnlijk ga ik met haar mee naar Sint Petersburg met thanksgiving.

Over 6 weken kom ik alweer naar Nederland! Tot snel.

Liefs,

Juliette

Geen opmerkingen:

Een reactie posten